18:09

Podsumowanie wyzwania




    Jak wiecie 1 listopada zaczęłam wyzwanie Madam Polyglot. Przez cały ten miesiąc, codziennie uczyłam się języka hiszpańskiego. Niestety wszystkich punktów z listy, którą przedstawiała Sandra, nie zrobiłam. Ale to nic nie szkodzi. Dla mnie najważniejsze było czytanie książek, artykułów, nauczenie się nowego słownictwa, rozmowa i gramatyka. I na tym się skupiłam.Jak wiecie ja mieszkam w Hiszpanii i mój ukochany to Hiszpan, więc rozmów w tym języku mi nie brakuje, tym bardziej że od stycznia tego roku mówimy w domu tylko po hiszpańsku. Co do książek to przeczytałam całą książkę Carlos Luis Zafón "El príncipe de la niebla", którą mogę wam polecić z czystym sumieniem. 

To co robiłam przez ten miesiąc, ale nie wszystko, znajdziecie  na moim blogu oraz poniżej w poście.




Nowe słownictwo.


   W moim przypadku było to słownictwo dotyczące lasu, a dokładniej drzew. Często spacerujemy po lesie bądź w pobliżu i zdałam sobie sprawę, że nie umie nazw drzew po hiszpańsku. Czasami mój ukochany pytał mnie o drzewa jakie są w polskich lasach i ja nie wiedziałam jak odpowiedzieć. Musiałam opisywać wygląd drzewa, liści i innych rzeczy. Na szczęście teraz będzie o wiele łatwiej.

Fresno - Jesion
Chopo - Topola
Serbal - Jarzębina
Abedul - Brzoza
Abeto - Świerk, jodła
Pino - Sosna
Arce - Klon
Haya - Buk
Olmo - Wiąz
Sauce  - Wierzba
Sauce llorón - Wierzba płacząca
Roble - Dąb
Nogal - Orzech


   Dodatkowo nauczyłam się ryb. Oczywiście nie uczyłam się wszystkich nazw ryb. Wybrałam sobie takie które mogą mi się przydać.

Bacalao - Dorsz
Trucha - Pstrąg
Anguila - Węgorz
Caballa - Makrela
Carpa - Karp
Siluro - Sum
Perca - Okoń
Lucio - Szczupak
Merluza - Morszczuk
Mero - Granik wielki
Brema - Leszcz
Lucioperca - Sandacz
Tenca - Lin
Arenque - Śledź
Sardineta - Szprot
Abadejo - Mintaj
Boquerón - Sardela
Tiburón - Rekin
Rape - Żabnica
Atún - Tuńczyk
Salmón - Łosoś

Warto też mieć na uwadze, że Carpa to również taki duży namiot np. namiot cyrkowy.

Film dokumentalny


  Moimi ulubionymi są filmy o podróżach. Jednak podczas wyzwania skusiłam się na dokument o zanieczyszczeniu środowiska i zmianach jakie to powoduje. Obejrzałam kilka filmów na ten temat, tu podaję link do dwóch.





Przygotowanie dania hiszpańskiego.


   Podczas wyzwania zrobiłam empanada, czyli masa nadziewana najczęściej mięsem i warzywami. Ja poszłam na łatwiznę i kupiłam ciasto francuskie (hojaldre) w sklepie. Więc jedyne co zrobiłam to wypełniłam farszem. Mój farsz składał się z tuńczyka i warzyw. 

Poniżej podaję linki do innych dań, które miałam przyjemność robić.




   Po mimo że wyzwanie dobiegło końca, to ja nadal będę codziennie pracować nad moim hiszpańskim. Was również do tego zachęcam. W kolejnym poście przedstawię wam również powiedzenia, idiomy hiszpańskie, które zapisywałam podczas wyzwania. Dziś życzę wam miłego wieczoru. I zapraszam do czytania kolejnych postów.

1 komentarz:

  1. Przede mną także jest wyzwanie i zaczynam naukę języka hiszpańskiego. Mam nadzieje że będzie to swego rodzaju przygoda. Mam już nawet nowy audio kurs https://www.jezykiobce.pl/s/107/audio-kursy-do-hiszpanskiego za pomocą którego będę się właśnie uczył języka hiszpańskiego.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Hiszpańska Salsa , Blogger