09:22

Vocabulario - la lluvia

Słownictwo związane z deszczem




llover - padać,
está lloviendo - pada,


tiempo lluvioso - deszczowa pogoda,
lluvioso - deszczowy,
llovizna - mżawka,
está lloviznando - mży,
lloviznar - mżyć,
las gotas de lluvia - krople deszczu,
la lluvia - deszcz,
lluvia de estrellas - deszcz meteorów,
época de lluvias - deszczowa pora,
llueve a mares - dużo pada,
purificar - oczyszczać,
purificarse - oczyszczać się,
el ambiente - atmosfera, powietrze,
La lluvia purifica el ambiente - Deszcz oczyszcza powietrze,
el aguacero - ulewa,
mojar - moczyć,
mojarse - moknąć, moczyć się,
El suelo está mojado - Podłoga jest mokra,
el charco - kałuża,
Saltar en el charco - Skakać w kałuży,
impermeable - nieprzemakalny,
el impermeable - płaszcz nieprzemakalny,
el chubasquero - płaszcz nieprzemakalny,
las botas de agua - kalosze,
la capucha - kaptur,
el paraguas - parasol,
la alcantarilla - kanał odpływowy, ściek,
El agua se va por la alcantarilla - Woda spływa kanałem odpływowym,
arcoíris - tęcza,
el granizo - grad,
la tormenta - burza,
está nublado - jest pochmurnie,
despejarse - rozchmurzać się,


   Mam nadzieję, że post się wam przyda. Jeśli interesuje was słownictwo na jakiś określony temat, piszcie w komentarzach, a ja postaram się wam je opracować. Miłej nauki. Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Hiszpańska Salsa , Blogger